BLIK w 2017 roku – 33 miliony transakcji i 6 milionów użytkowników 2018-02-01

W czwartym kwartale 2017 roku Polski Standard Płatności odnotował kolejne rekordowe wyniki transakcji BLIKIEM we wszystkich kanałach. System posiada już ponad 6 mln użytkowników, którzy w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku zrealizowali aż 12 milionów transakcji. W sumie daje to 33 miliony płatności BLIKIEM w internecie i punktach sprzedaży, wypłat z bankomatów oraz przelewów na numer telefonu w ciągu roku – prawie cztery razy więcej niż w 2016 r.

Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA

Dariusz Mazurkiewicz

BLIK zamknął czwarty kwartał 2017 roku i tym samym cały rok, ze wzrostami i rekordami transakcji ogółem oraz w każdym z kanałów. Z 12 mln transakcji w ostatnich trzech miesiącach roku, najwięcej, bo aż 8,5 mln odnotowano płatności w internecie. To 71 proc. wszystkich operacji BLIKIEM w czwartym kwartale. – BLIK przyśpiesza e-commerce, doskonale to widzimy. Polacy pokochali ten sposób płacenia w sieci – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

BLIK jest też coraz bardziej popularny przy wypłatach z bankomatów, które stanowią 20 proc. wszystkich transakcji w ostatnim kwartale. Polacy wypłacili w ten sposób gotówkę aż 2,4 mln razy. Płatności w terminalach było 550 tys. (5 proc.), a natychmiastowych przelewów na telefon 540 tys. (4 proc.).

blik

W czwartym kwartale Polacy wykonywali średnio 131 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Było to średnio 93 tys. płatności w internecie, 26 tys. transakcji w bankomatach, 6 tys. płatności w terminalach płatniczych i 5,8 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji BLIKIEM łącznie wyniósł ponad 238 tys., a w samym internecie aż 195 tysięcy.

– Czwarty kwartał zwykle charakteryzuje się dużą dynamiką, w związku z okresem świątecznym oraz weekendem Black Friday. Tym razem ostatnie trzy miesiące roku okazały się dla BLIKA naprawdę rekordowe. W porównaniu z ubiegłym rokiem, łącznie liczba transakcji w kwartale wzrosła dwukrotnie, a w samym kanale internetowym prawie trzykrotnie. To również o połowę więcej niż w trzecim kwartale 2017 roku – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz – W trzy dni weekendu Black Friday Polacy zapłacili BLIKIEM prawie pół miliona razy – dodaje.

Blik Q4 https://t.co/oI0qRgwyg3

— BLIK (@BLIKmobile) 1 lutego 2018

W czwartym kwartale do grona banków udostępniających BLIKA dołączył kolejny bank – BGŻ BNP Paribas. W październiku ubiegłego roku BLIK otrzymał zgodę Prezesa NBP i stał się pierwszym niekartowym schematem płatniczym w Polsce – to potwierdzenie spełnienia wymogów regulacyjnych mających na celu zapewnienie tego rodzaju przedsięwzięciu bezpieczeństwa i stabilności. Nadzór nad funkcjonowaniem schematów płatniczych jest wykonywany przez Prezesa NBP.

4-krotny wzrost rok do roku, dwa razy więcej użytkowników

Od początku 2017 roku Polacy zrealizowali aż 33 mln transakcji BLIKIEM, w tym prawie 22 mln płatności w internecie. Wzrost liczby transakcji łączy się z coraz większą popularnością BLIKA wśród klientów bankowości mobilnej w Polsce. W samym czwartym kwartale BLIK zdobył milion nowych użytkowników. Obecnie korzysta z niego 6,1 miliona osób – dwa razy więcej niż na koniec 2016 roku. Wartość transakcji zrealizowanych w 2017 r. przekroczyła 4,5 mld złotych.

– Rok 2017 był dla BLIKA przełomowy. Sześciomilionowa, ciągle powiększająca się grupa użytkowników BLIKA zrealizowała w nim aż cztery razy więcej transakcji niż w 2016 r. BLIK stał się powszechnym standardem płatności i jest dostępny w coraz większej liczbie sklepów oraz banków. W nadchodzącym okresie będziemy dalej rozwijać BLIKA zarówno w obszarze płatności, jak i przelewów na numer telefonu – mówi Dariusz Mazurkiewicz.

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 80 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, , Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Raiffeisen Banku i Credit Agricole.

źródło: PSP

The post BLIK w 2017 roku – 33 miliony transakcji i 6 milionów użytkowników appeared first on Portal telekomunikacyjny Telix.pl.

Skomentuj!